Friday, June 01, 2007

Bitva u Stalingradu

Téma Bitva u Stalingradu jsem si vybral s mnoha důvodů, mezi něž patří hlavně fakt, že jsem v září 1999 město sám navštívil. Jen málokdo tak bude moc učinit, neboť cestování do Ruska je čím dál tím více složitější. Zajímám se o druhou světovou válku, proto jsem výlet do Volgogradu uvítal (dříve Caricyn, později Volgograd, po roce 1917 Stalingrad a od devadesátých opět obyvatelé zvolili v referendu název Volgograd). Kdybych město nenavštívil, určitě bych se pro toto téma nerozhodl, ale takhle jsem si mohl na celou bitvu a její okolnosti udělat vlastní názor, jelikož informace před revolucí mohli být zkreslené a nyní bohužel taky, jako vyjádření zloby k bývalému Sovětskému Svazu. Prošel jsem si všechny významné památníky a místa ve Volgogradě a lépe si představil jakým peklem museli Němečtí a Ruští vojáci projít. A jiné označení než „peklo“ si Bitva u Stalingradu nemůže vysloužit.

Labels: